Medarbejderne
Vi er stolte af vores medarbejder og deres passion og lyst til at være en del af Lygten Skole. Læs med for at lære mere om deres vision og mission.
Skoleleder
Benjamin Engell-Hansen
Lygten har en helt særlig plads i mit hjerte! At se hvordan børn og voksne fra forskellige kulturer med forskellige syn på livet mødes på Lygten, og sammen skaber én fælles kultur - det er altså fantastisk. Det er min fornemmeste opgave som leder på Lygten at få hverdagen til at hænge sammen, så alle ansatte kan træde ud i deres potentiale og gøre det, de er bedst til!
Viceskoleleder
Julie Gejsing
Jeg er viceleder på Lygten, fordi jeg kan lide at forbedre, udvikle og at se andre blomstre omkring mig. Jeg tror på, at mennesker vokser og trives, når der vises tillid. Som leder på Lygten er det min opgave at skabe rammer og forudsætninger for, at medarbejderne kan løse deres opgaver. At være konsistent med det skaber tryghed og trivsel, som smitter på eleverne.
Børnehave- og vuggestueleder
Carolina Tangstad
At give børn en god start på livet, hvor de føler sig set, hørt og anerkendt. Det er i mine øjne centrale værdier, der giver barnet tryghed og motivation til at udforske verden og udvikle sig til det, det er skabt til.
Lærer
Carina Kamoga
Jeg brænder for at alle elever skal opleve at føle sig værdsat og set hver dag. Jeg tror på at trivsel går forud for læring, og at alle elever tager medansvar for hinanden og klassefællesskabet. Fagligt nyder jeg at se eleverne udvikle sig og være med til at give dem masser af positive oplevelser med det at lære nyt.
Lærer
Maj-brit Kaas
"Jeg har gennem mit lange lærerliv altid elsket at være sammen med eleverne. Jeg brænder for at skabe socialt velfungerende klasser med tydelige, trygge og kærlige rammer, hvor det enkelte barn trives og udvikles optimalt - både personligt, fagligt og socialt - og hvor der er plads til alle trods forskellighed."
Lærer
Christina Østerby
Det vigtigste for mig som lærer er, at alle mine elever oplever, at de har en vigtig plads i klassefællesskabet. Derudover er jeg også skolens SSF-vejleder. Som vejleder forsøger jeg at skabe et inkluderende miljø, hvor eleverne kan være nysgerrige og få viden om blandt andet krop, grænser og relationer.
Lærer
Niels Andersen
„De trykte Ord i en Bog har noget helligt ved sig, dette at de uden en Lyd gaar ind og gror i Mennesker“ – ordene er ikke mine, desværre, men hvor jeg dog deler dette syn med det danske koryfæ Martin A. Hansen. Ord tager tid, forvandlingen sker langsomt og nærmest usynligt, men kun nærmest.
Pædagogmedhjælper i SFO
Helle Lohse
At være med til at skabe en følelse af hjemlig hygge i sfo-tiden er min drivkraft. Det, at kunne hygge om børnene og være der for dem, hvis det gør ondt, og når det er sjovt. Når vi hygger med kreative værksteder og læser skøre historier til eftermiddagsmåltidet – så giver det hele god mening.
Musiklærer + SFO
"Mingus" Von Ende
Jeg ånder og lever for at spille musik; både som professionel saxofonist og i min undervisning. Jeg sigter efter at der skal spilles så meget som muligt i timerne. I starten er det helt vildt og mega kaotisk, men efterhånden som børnene lærer rutiner og teknikker bliver det sjovere og sjovere!
Lærer
Joachim Engell
Jeg tror på at glæde smitter. Glæden ved matematikkens sammenhænge, og vores verdens fantastisk spændende historie er i den grad i mig, og det elsker at se den glæde få lov at brede sig til elever. Jeg brænder for relationen til eleverne, jeg tror at denne gør læring sjovere og lettere.
Lærer
Katrine Kaas Gjerrild
Jeg tror på at alle børn gør det godt, hvis de kan. Derfor er jeg meget optaget af de læringsrammer, som vi skaber for og med børnene. At det er rammer, som bygger på tryghed, tillid, forskellighed og respekt.
Økonomiansvarlig
Lasse Christensen
Min opgave på skolen er at sørge for de bedste rammer for alle de ansatte og børnene, det gør jeg ved at have styr på og overblik over økonomien. Jeg motiveres af fuldførte opgaver, og det er fedt at arbejde i et dynamisk og alsidigt miljø.
Lærer
Nadine Stettner
"Med hvert nyt sprog, du lærer, får du en ny sjæl".
Jeg vil videregive motivationen, jeg selv har fået af mine underviser i at lære en ny verden eller sjæl at kende gennem sprog. Desuden er det vigtigt for mig, at hvert barn udfolder sit potentiale efter evner. Min bestræbelse er, at eleverne får samme glæde ved at lære på alle områder af livet.
Lærer
Rebekka Mathew
Som dansklærer på Lygten skole er jeg drevet af passionen for at åbne børnenes verden gennem historier. Jeg elsker at hjælpe dem med at udvikle deres egne stemmer og skabe deres egne fortællinger. Det er helt igennem fantastisk at følge deres sproglige og personlige udvikling år efter år. At se deres glæde ved at lære er min største motivation.
SFO leder
Villum Halberg
Det motiverer mig at se børn udvikle sig, både fagligt og personligt. En god skole er for mig et sted, hvor der er plads til forskellighed, og hvor alle kan føle sig inkluderet. Det giver mig stor glæde at bidrage til børns læring og vækst. Jeg finder stor mening i at være en del af deres rejse mod at blive ansvarlige og selvstændige mennesker.
Lærer
Andreas Lynge
"Min drivkraft som lærer kommer fra ønsket om at alle mennesker skal føle sig set. Jeg elsker at hjælpe dem med at udvikle deres potentiale og opnå deres mål."
Støttelærer
Kateryna Shevchenko
Jeg tror på, at et hvert barn er en gave fra Gud, og jeg sætter stor pris på muligheden, at kunne hjælpe dem med at udforske denne her verden, forstå opgaver, emner, og tro på sig selv.
Lærer
Kristian Kjølbro
Jeg brænder for at lære børn de værktøjer der kan sætte dem fri til at være sig selv! Skolen skal være med til at give børn de forudsætninger der gør at de kan vælge sin vej gennem livet! Om det er at udtrykke sig kreativt eller bruge sin viden akademisk (eller en blanding!). Sjovt må det selvfølgelig også gerne være!
Lærer
Mie Lindsby
Tanken om at kunne udfordre eleverne, at se dem fordybe sig og medvirke til udviklingen af nye kompetencer, faglige såvel som sociale, er det der driver mig som lærer. Om det er indenfor matematikkens verden, kunstens udfoldelser eller naturvidenskabens nysgerrighed, så ser jeg en udfordring jeg har lyst til at tage imod.
Støttepædagog
Trine Petersen
Jeg er støttepædagog her på Lygten skole. Jeg har særlig ansvar for udsatte børn. Jeg hjælper med opgaver en ekstra gang, hvis de har svært ved at forstå det, og støtter dem i at komme igang med deres opgaver. Jeg hjælper også til, hvis de andre børn har brug for støtte og vejledning.
Lærer
Andreas Sode
Jeg brænder for at skabe positive fællesskaber. For mig er trivsel en nøgle til faglig udvikling. Jeg elsker at gøre undervisningen aktiv og sjov, især i matematik, hvor børnene får lov til at bruge kroppen i læringsprocessen.
Leder af Beatlab + SFO
Rune Andersen
Jeg bliver motiveret ved at se børnenes indbyrdes musikalitet vokse og ved at se dem skabe relationer på kryds og tværs af alder og musikalsk kunnen. Jeg vil gerne skabe en muskalsk forståelse både teoretisk og rytmisk, så eleverne i nuet kan gribe en musikalsk ide og bringe glæde i fællesskabet.
Støttelærer
Sebastian Elvang
Jeg elsker at arbejde på lygten skole, da det er en mindre skole, hvor man kan danne en tæt relation til alle elever. Min hovedmål er at få hvert barn til at forstå, at de indeholder meget mere end de selv tror. De skal høres og ses, så de får følelsen af hvor fantastiske de er.
Lærer
Pernille Grejsen
For mig handler det om at skabe gode oplevelser sammen med børnene. Trivsel går forud for læring og jeg har derfor meget fokus på at alle i klassen favner alle.
SFO
Dina Moawad Fouad Azer
"Jeg tror på, at børn er landets fremtid og styrke. Derfor er vores mission at opdrage en sund, lykkelig og succesrig generation. Jeg er derfor stolt af at være en del af denne mission."
Lærer
Anna Cathrine Borg
Som lærer brænder jeg for at skabe et trygt miljø, hvor eleverne føler sig som en del af et fællesskab. Jeg vægter trivsel og de små samtaler højt. Jeg nyder også at bringe kreativitet ind i undervisningen, så eleverne får mulighed for at udtrykke sig og lære på forskellige måder.
Lærer
Mershad Nobari
Som fysik- og kemilærer på Lygten Skole brænder jeg for at udforske naturens love sammen med eleverne. Jeg forsøger altid at koble undervisningen til elevernes hverdag og vise, hvordan naturvidenskab er relevant for alt, hvad vi gør. - fysik og kemi er nemlig ikke kun noget, man læser om, det er noget, man gør!
Hyggeren
Jaqueline Isidora Madsen
Nærværet blandt klasserne og diversiteten af børn er en af Lygtens kvaliteter, og det bliver man særligt bevidst om i “Hyggeren”. Jeg elsker at være sammen med børnene, og det er skønt at være med til at skabe et rum, hvor de med sikkerhed kommer hjem efter skole, hvor punktummet har været rart og hyggeligt.
Lærer
Eghosa Otasowie
Jeg elsker at arbejde på Lygten fordi der er plads til at møde den enkelte elev der hvor de er fagligt. Elevernes sociale og faglige trivsel på skolen er utrolig vigtige for mig og jeg vil gerne være med til at skabe det rum, hvor eleverne føler sig set og hørt i skolen. Jeg oplever at få rig mulighed for dette på Lygten.
Lærer + SFO
Mikkel Kaiser
Jeg er et afsnit. Klik her for at tilføje din egen tekst eller redigere mig. Det er nemt.
SFO
Lasse Marklund
Jeg elsker at være fysisk aktiv, og mit største ønske som SFO-medarbejder er at give samme passion videre til eleverne.
Mit håb er, at dette på længere sigt kan danne grobund for en sund bevægelseskultur blandt børnene og måske endda vække interesse for at dyrke bestemte sportsgrene.
Lærer + SFO
Nadia Ahmad Mohamoud
"Jeg brænder for at skabe et læringsrum, hvor eleverne kan vokse både fagligt og personligt. Mit mål er at møde eleverne, hvor de er, og sammen med dem finde glæden ved at lære. Jeg lægger stor vægt på at skabe tryghed, relationer og en respektfuld dialog, hvor hver elev føler sig hørt og set."
SFO + Vikar
Sigga Paulina Mikkelsen
At arbejde på lygten skole og i SFO'en giver mig mulighed for at bidrage til børns udvikling og trivsel. Det er en glæde at se deres nysgerrighed og livsglæde, når de lærer nye ting og interagerer med hinanden. Hver dag byder på nye udfordringer og smil, hvilket gør mit arbejde meningsfuldt og inspirerende.
Lærer
Anna van Eeden
Jeg er motiveret for at fremme børns trivsel og udvikling, især for de børn der har særlige behov og udfordringer. Selvom mit arbejde hovedsageligt foregår bag kulisserne, finder jeg stor mening i at støtte børnene indirekte ved at sikre, at de får den nødvendige hjælp og de rette ressourcer, som de har brug for.
SFO
Sobia Qureshi
At arbejde som pædagog i Lygten er utrolig givende og meningsfuldt. Hver dag er fyldt med muligheder for at gøre en forskel i børns liv, hvor man skaber trygge rammer for deres udvikling. Det er en arbejdsplads med et stærkt fællesskab, hvor kollegaerne støtter hinanden, og der er fokus på både faglig og personlig udvikling.