Medarbejderne
Vi er stolte af vores medarbejdere og deres passion og lyst til at være en del af Lygten Skole. Læs med for at lære mere om deres vision og mission.

Skoleleder
Benjamin Engell-Hansen
Lygten har en helt særlig plads i mit hjerte! At se hvordan børn og voksne fra forskellige kulturer med forskellige syn på livet mødes på Lygten, og sammen skaber én fælles kultur - det er altså fantastisk. Det er min fornemmeste opgave som leder på Lygten at få hverdagen til at hænge sammen, så alle ansatte kan træde ud i deres potentiale og gøre det, de er bedst til!

Viceskoleleder
Julie Gejsing
Jeg er viceleder på Lygten, fordi jeg kan lide at forbedre, udvikle og at se andre blomstre omkring mig. Jeg tror på, at mennesker vokser og trives, når der vises tillid. Som leder på Lygten er det min opgave at skabe rammer og forudsætninger for, at medarbejderne kan løse deres opgaver. At være konsistent med det skaber tryghed og trivsel, som smitter på eleverne.

Børnehave- og vuggestueleder
Lærer
Carina Kamoga
Som leder brænder jeg for at skabe rammerne for at alle børn, forældre og ansatte i daginstitutionen føler sig set, og oplever sig som en vigtig del af Lygten. Jeg tror på at nærvær, trivsel og gode relationer er med til at skabe de bedste forudsætninger for udvikling og læring både hos børn og voksne.

Økonomiansvarlig
Lasse Christensen
Min opgave på skolen er at sørge for de bedste rammer for alle de ansatte og børnene, det gør jeg ved at have styr på og overblik over økonomien. Jeg motiveres af fuldførte opgaver, og det er fedt at arbejde i et dynamisk og alsidigt miljø.

SFO-leder + Lærer
Villum Halberg
Det motiverer mig at se børn udvikle sig, både fagligt og personligt. En god skole er for mig et sted, hvor der er plads til forskellighed, og hvor alle kan føle sig inkluderet. Det giver mig stor glæde at bidrage til børns læring og vækst. Jeg finder stor mening i at være en del af deres rejse mod at blive ansvarlige og selvstændige mennesker.

AKT-ansvarlig
Anna van Eeden Risager
Jeg er motiveret for at fremme børns trivsel og udvikling, især for de børn der har særlige behov og udfordringer. Selvom mit arbejde hovedsageligt foregår bag kulisserne, finder jeg stor mening i at støtte børnene indirekte ved at sikre, at de får den nødvendige hjælp og de rette ressourcer, som de har brug for.

Lærer
Niels Andersen
„De trykte Ord i en Bog har noget helligt ved sig, dette at de uden en Lyd gaar ind og gror i Mennesker“ – ordene er ikke mine, desværre, men hvor jeg dog deler dette syn med det danske koryfæ Martin A. Hansen. Ord tager tid, forvandlingen sker langsomt og nærmest usynligt, men kun nærmest.

Lærer
Andreas Sode
At se børn udvikle sig, finde deres vej og få succesoplevelser er det, der driver mig som lærer. Jeg tror på værdien af trygge, rummelige og opløftende fællesskaber, og jeg elsker, hvordan børns forskelligheder kan styrke og berige fællesskabet.

Lærer + SFO
"Mingus" Von Ende
Jeg ånder og lever for at spille musik; både som professionel saxofonist og i min undervisning. Jeg sigter efter at der skal spilles så meget som muligt i timerne. I starten er det helt vildt og mega kaotisk, men efterhånden som børnene lærer rutiner og teknikker bliver det sjovere og sjovere!

Lærer
Karen Lindved Lauenstein
Jeg brænder for at skabe positive fællesskaber. For mig er trivsel en nøgle til faglig udvikling. Jeg elsker at gøre undervisningen aktiv og sjov, især i matematik, hvor børnene får lov til at bruge kroppen i læringsprocessen.

Lærer + Læsevejleder
Katrine Kaas Gjerrild
Jeg tror på at alle børn gør det godt, hvis de kan. Derfor er jeg meget optaget af de læringsrammer, som vi skaber for og med børnene. At det er rammer, som bygger på tryghed, tillid, forskellighed og respekt.

Lærer
Pernille Grejsen
For mig handler det om at skabe gode oplevelser sammen med børnene. Trivsel går forud for læring og jeg har derfor meget fokus på at alle i klassen favner alle.

Lærer
Nadine Stettner
"Med hvert nyt sprog, du lærer, får du en ny sjæl".
Jeg vil videregive motivationen, jeg selv har fået af mine underviser i at lære en ny verden eller sjæl at kende gennem sprog. Desuden er det vigtigt for mig, at hvert barn udfolder sit potentiale efter evner. Min bestræbelse er, at eleverne får samme glæde ved at lære på alle områder af livet.

Lærer
Rebekka Mathew
Som dansklærer på Lygten skole er jeg drevet af passionen for at åbne børnenes verden gennem historier. Jeg elsker at hjælpe dem med at udvikle deres egne stemmer og skabe deres egne fortællinger. Det er helt igennem fantastisk at følge deres sproglige og personlige udvikling år efter år. At se deres glæde ved at lære er min største motivation.

Lærer + SSF-vejleder
Christina Østerby
Det vigtigste for mig som lærer er, at alle mine elever oplever, at de har en vigtig plads i klassefællesskabet. Derudover er jeg også skolens SSF-vejleder. Som vejleder forsøger jeg at skabe et inkluderende miljø, hvor eleverne kan være nysgerrige og få viden om blandt andet krop, grænser og relationer.

Lærer
Andreas Lynge
Min drivkraft som lærer kommer fra ønsket om at alle mennesker skal føle sig set. Jeg elsker at hjælpe dem med at udvikle deres potentiale og opnå deres mål.

Støttelærer
Kateryna Shevchenko
Jeg tror på, at et hvert barn er en gave fra Gud, og jeg sætter stor pris på muligheden, at kunne hjælpe dem med at udforske denne her verden, forstå opgaver, emner, og tro på sig selv.

Støttelærer
Younes El Moughni
Jeg drives af at skabe et trygt læringsrum, hvor eleverne tør udforske og udvikle sig fagligt og personligt. Som lærer brænder jeg for at inddrage eleverne aktivt gennem dialog, kreativitet og samarbejde, så de oplever, at læring giver mening. For mig handler undervisning ikke kun om viden, men om relationer, motivation og glæden ved at opdage verden sammen.

Lærer
Mie Lindsby
Tanken om at kunne udfordre eleverne og medvirke til udviklingen af nye kompetencer, faglige såvel som sociale, er det der driver mig som lærer. Om det er indenfor matematikkens verden, kunstens udfoldelser eller naturvidenskabens nysgerrighed, så ser jeg en udfordring jeg har lyst til at tage imod.

Lærer
Mershad Nobari
Som fysik- og kemilærer på Lygten Skole brænder jeg for at udforske naturens love sammen med eleverne. Jeg tror på, at nysgerrighed og ‘hands-on læring’ er nøglen til at forstå både de små og store spørgsmål om verden omkring os.

Lærer + Støttelærer
Eghosa Otasowie
Jeg elsker at arbejde på Lygten fordi der er plads til at møde den enkelte elev der hvor de er fagligt. Elevernes sociale og faglige trivsel på skolen er utrolig vigtige for mig og jeg vil gerne være med til at skabe det rum, hvor eleverne føler sig set og hørt i skolen. Jeg oplever at få rig mulighed for dette på Lygten.

Lærer
Sebastian Elvang
Jeg elsker at arbejde på lygten skole, da det er en mindre skole, hvor man kan danne en tæt relation til alle elever. Min hovedmål er at få hvert barn til at forstå, at de indeholder meget mere end de selv tror. De skal høres og ses, så de får følelsen af hvor fantastiske de er.

Lærer
Maj-brit Kaas
Jeg har gennem mit lange lærerliv altid elsket at være sammen med eleverne. Jeg brænder for at skabe socialt velfungerende klasser med tydelige, trygge og kærlige rammer, hvor det enkelte barn trives og udvikles optimalt - både personligt, fagligt og socialt - og hvor der er plads til alle trods forskellighed.

Støttelærer
Trine Petersen
Jeg er støttepædagog her på Lygten skole. Jeg har særlig ansvar for udsatte børn. Jeg hjælper med opgaver en ekstra gang, hvis de har svært ved at forstå det, og støtter dem i at komme igang med deres opgaver. Jeg hjælper også til, hvis de andre børn har brug for støtte og vejledning.

Lærer
Anna Cathrine Borg
Som lærer brænder jeg for at skabe et trygt miljø, hvor eleverne føler sig som en del af et fællesskab. Jeg vægter trivsel og de små samtaler højt. Jeg nyder også at bringe kreativitet ind i undervisningen, så eleverne får mulighed for at udtrykke sig og lære på forskellige måder.

SFO + Støttelærer
Dina Moawad Fouad Azer
Jeg tror på, at børn er landets fremtid og styrke. Derfor er vores mission at opdrage en sund, lykkelig og succesrig generation. Jeg er derfor stolt af at være en del af denne mission.

Lærer + SFO
Nadia Ahmad Mohamoud
Jeg brænder for at skabe et læringsrum, hvor eleverne kan vokse både fagligt og personligt. Mit mål er at møde eleverne, hvor de er, og sammen med dem finde glæden ved at lære. Jeg lægger stor vægt på at skabe tryghed, relationer og en respektfuld dialog, hvor hver elev føler sig hørt og set.

Støttelærer
Josefine Jacobi Schrøder
Som støttelærer arbejder jeg for at skabe ro og struktur for elever, der har brug for ekstra støtte. Jeg møder hvert barn med åbenhed og respekt - og med en naturlig nysgerrighed for, hvad der får netop dem til at blomstre. Jeg tager udgangspunkt i deres styrker og hjælper dem med at navigere i undervisning og fællesskab, så de kan mærke, at de hører til.

SFO + Vikar
Kirstine Braad Pedersen
Det fantastiske fællesskab, både blandt voksne og børn, giver mig stor glæde i hverdagen. Jeg brænder for, at alle bliver behandlet ordentligt, og at tonen altid er respektfuld. At se børnene hygge sig, lege og smile, smitter af på min glæde. Samtidig vil jeg altid være klar til at omfavne et barn, der har brug for det – uanset situationen.​

SFO + Vikar
Sigga Paulina Mikkelsen
At arbejde på lygten skole og i SFO'en giver mig mulighed for at bidrage til børns udvikling og trivsel. Det er en glæde at se deres nysgerrighed og livsglæde, når de lærer nye ting og interagerer med hinanden. Hver dag byder på nye udfordringer og smil, hvilket gør mit arbejde meningsfuldt og inspirerende.

SFO
Helle Lohse
At være med til at skabe en følelse af hjemlig hygge i sfo-tiden er min drivkraft. Det, at kunne hygge om børnene og være der for dem, hvis det gør ondt, og når det er sjovt. Når vi hygger med kreative værksteder og læser skøre historier til eftermiddagsmåltidet – så giver det hele god mening.

SFO + vikar
Mikkel Goli
Det er vigtigt for mig at børnene føler sig sete. At man møder dem i øjenhøjde og træder ind i deres verden, lige så ofte som man kræver af dem at de følger den voksne verdens regler, så urimelige som de end kan virke set med børneøjne.
Jeg nyder at snakke om sprog og ord i skolen, og at være udenfor i den friske luft i SFO'en.

SFO + Støttelærer
Sebastian Grijalba
Min største motivation og grunden til, at jeg elsker Lygten, er at kunne dele øjeblikke med eleverne og bidrage til deres personlige udvikling. At kunne give dem redskaberne til at møde en verden, hvis fremtid bliver sværere at gætte. Tiderne skifter, men hvis fundamentet er solidt, bliver udfordringer til eventyr. Og eventyr beriger os hele livet.

SFO
Jasmin Jønck Olsen
I mit arbejde med børnene lægger jeg vægt på tryghed, nærvær og gode relationer. Jeg elsker at følge deres udvikling, støtte dem i hverdagen og skabe et miljø, hvor alle kan trives og vokse.

SFO
Bendikte Vestergaard
Med mit arbejde ønsker jeg at være med til at give børnene den glæde, jeg selv finder ved at være kreativ, synge og danse. Jeg ønsker samtidig, at der skal være plads til at de lander og får ro, hvis de har brug for det efter en lang dag i skolen. Jeg ønsker for børnene, at de er trygge ved at være der, og at vi hjælper dem med at opbygge gode relationer til hinanden.

SFO
Sylvester Sabinsky Tyler
...

Pedel
Jakob Ivarsson
...

Pedel
Heini Hybschmann
...
