Medarbejderne
Vi er stolte af vores medarbejder og deres passion og lyst til at være en del af Lygten Skole. Læs med for at lære mere om deres vision og mission.
Skoleleder
Julie Gjesing
Jeg elsker at se de store elever, som tager sig af de mindre elever. Jeg elsker at få et ærligt grin sammen med eleverne i timen. Det motiverer mig, når eleverne oplever at tiden går hurtigt i timen. Det viser mig, at de er blevet fanget af dagens tema eller opgaver.
Viceskoleleder
Benjamin Engell-Hansen
Jeg brænder for at se hele Lygten lykkes. Jeg elsker at se den forskel, vi gør for børnene både i børnehaven, SFOen og skolen. Derfor er det min fornemmeste opgave at gøre mit bedste for, at alle på Lygten trives og lever op til deres fulde potentiale!
Børnehave- og vuggestueleder
Carolina Tangstad
At give børn en god start på livet, hvor de føler sig set, hørt og anerkendt. Det er i mine øjne centrale værdier, der giver barnet tryghed og motivation til at udforske verden og udvikle sig til det, det er skabt til.
Lærer
Carina Kamoga
Jeg bliver motiveret, når elever rykker sig fagligt, socialt eller åndeligt. Det gør mig glad, når jeg kan se, at mit arbejde gør en forskel og eleverne opdager, at de faktisk kan meget mere, end de selv troede muligt.
Lærer
Mikki Möglich
Som en del af indskolingen får jeg hver dag mulighed for at have tæt kontakt til eleverne og følge deres udvikling. Jeg brænder for løsninger, der hjælper den enkelte elev til at folde sig ud og få mod på mere … og så får jeg også lov til at lave en masse sjov og spas som teamleder i Lygten SFO.
Lærer
Christina Østerby
Det, der motiverer mig i mit lærerjob på Lygten skole er, når jeg oplever, at der er plads til at udfolde elevernes potentiale både fagligt og socialt. Jeg er også uddannet sexolog, og jeg er derfor ansvarlig for seksualundervisningen.
Lærer
Niels Andersen
„De trykte Ord i en Bog har noget helligt ved sig, dette at de uden en Lyd gaar ind og gror i Mennesker“ – ordene er ikke mine, desværre, men hvor jeg dog deler dette syn med det danske koryfæ Martin A. Hansen. Ord tager tid, forvandlingen sker langsomt og nærmest usynligt, men kun nærmest.
Pædagogmedhjælper i SFO
Helle Lohse
At være med til at skabe en følelse af hjemlig hygge i sfo-tiden er min drivkraft. Det, at kunne hygge om børnene og være der for dem, hvis det gør ondt, og når det er sjovt. Når vi hygger med kreative værksteder og læser skøre historier til eftermiddagsmåltidet – så giver det hele god mening.
Musiklærer + SFO
"Mingus" Von Ende
Jeg ånder og lever for at spille musik; både som professionel saxofonist og i min undervisning. Jeg sigter efter at der skal spilles så meget som muligt i timerne. I starten er det helt vildt og mega kaotisk, men efterhånden som børnene lærer rutiner og teknikker bliver det sjovere og sjovere!
Lærer
Joachim Engell
Undervisning for mig handler først og fremmest om at at lære eleverne at kende, og begynde at danne relation og skabe forståelse, derfra udspringer idéer og tanker til undervisningsformer og metode.
Lærer
Katrine Kaas Gjerrild
Jeg tror på at alle børn gør det godt, hvis de kan. Derfor er jeg meget optaget af de læringsrammer, som vi skaber for og med børnene. At det er rammer, som bygger på tryghed, tillid, forskellighed og respekt.
Økonomiansvarlig
Lasse Christensen
Min opgave på skolen er at sørge for de bedste rammer for alle de ansatte og børnene, det gør jeg ved at have styr på og overblik over økonomien. Jeg motiveres af fuldførte opgaver, og det er fedt at arbejde i et dynamisk og alsidigt miljø.
Lærer
Nadine Stettner
Lærer
Rebecca Mathew
Leder af Beatlab + SFO
Rune Andersen
Lærer
Andreas Lynge
Støttelærer
Kateryna Shevchenko
Lærer
Kristian Kjølbro
Lærer
Mie Lindsby
Tanken om at kunne udfordre eleverne, at se dem fordybe sig og medvirke til udviklingen af nye kompetencer, faglige såvel som sociale, er det der driver mig som lærer. Om det er indenfor matematikkens verden, kunstens udfoldelser eller naturvidenskabens nysgerrighed, så ser jeg en udfordring jeg har lyst til at tage imod.
Støttepædagog
Trine Petersen
Jeg er støttepædagog her på Lygten skole. Jeg har særlig ansvar for udsatte børn. Jeg hjælper med opgaver en ekstra gang, hvis de har svært ved at forstå det, og støtter dem i at komme igang med deres opgaver. Jeg hjælper også til, hvis de andre børn har brug for støtte og vejledning.
Lærer
Andreas Sode
Jeg brænder for at være med til at skabe positive fællesskaber, hvor børn føler sig trygge og inkluderet. Det er min overbevisning, at god trivsel er en forudsætning for faglig læring. I SFO´en elsker jeg at udfordre børnenes motoriske og sociale færdigheder gennem leg og sport.
Støttelærer + SFO
Marc Petersen
Jeg mener at vores elever er vores vigtigste anliggende. At være med til at skabe livsduelige mennesker gennem læring og leg, giver mening for mig. Jeg tager denne opgave meget seriøst og bestræber mig på, hver dag, at bidrage positivt ind i de unge menneskers liv.
Støttelærer
Sebastian Elvang
Jeg elsker at arbejde på lygten skole, da det er en mindre skole, hvor man kan danne en tæt relation til alle elever. Min hovedmål er at få hvert barn til at forstå, at de indeholder meget mere end de selv tror. De skal høres og ses, så de får følelsen af hvor fantastiske de er.
Lærer
Pernille Grejsen
For mig handler det om at skabe gode oplevelser sammen med børnene. Trivsel går forud for læring og jeg har derfor meget fokus på at alle i klassen favner alle.
SFO + vikar
Chanda Meyer
Støttelærer + SFO
Mathilde Højbak
Lærer
Mershad Nobari
SFO + vikar
Nathalie Farrell
Lærer + SFO
Sebastian Andersen
Lærer + SFO
Mikkel Kaiser
SFO
Lasse Marklund
SFO + vikar
Aneesa Said
SFO
Oliver Kövics-Laursen
SFO
Anna van Eeden
SFO
Sobias Qureshi